start direct

5 manieren om je webshop betrouwbaarder te maken

Reviews-header.png

Hoog tijd om ervoor te zorgen dat jouw shop als 100% betrouwbaar wordt gezien door je bezoekers. Want betrouwbaarheid zorgt voor verhoogde conversie en orderwaarde. Maar hoe zorg je voor een betrouwbare uitstraling? Ik vertel je er alles over in dit blog.

In 2017 heeft Mijnwebwinkel alle shops voorzien van een SSL-certificaat. Dit houdt in dat alle HTTP-verbindingen zijn omgezet naar HTTPS-verbindingen, wat veiliger is.

1. Voorzie je (potentiële) klant van voldoende informatie

Allereerst is het belangrijk dat jij je bezoekers voorziet van alle informatie die zij nodig hebben bij het doen van een aankoop. Check of op jouw webshop de onderstaande (wettelijk verplichte) gegevens staan, om zo de betrouwbaarheid van jouw shop te waarborgen.

  • Bedrijfsnaam
  • Vestigingsadres
  • Minimaal 2 directe contactmogelijkheden, zoals een e-mailadres of telefoonnummer
  • KvK-nummer en BTW-nummer
  • Algemene Voorwaarden
  • Privacy policy
  • Leveringsvoorwaarden
  • Retourprocedure
  • Prijzen inclusief BTW (verplicht voor consumenten)

2. Websitecontrole

Een bekende manier om webshops te controleren is de Online Shop Check van Consuwijzer. Door het volgen van dit stappenplan kan je klant gemakkelijk controleren of een webshop betrouwbaar is, en jij dus ook. Google ook eens op de naam van je eigen webshop in combinatie met ‘vertrouwen’ en ‘betrouwbaar’. Het managen van je online reputatie is ontzettend belangrijk wanneer het gaat om vertrouwen winnen van consumenten. 

3. Klantbeoordelingen

Échte transparante beoordelingen van klanten zijn cruciaal wanneer het gaat om betrouwbaarheid. Reviews geven een goed beeld van jouw service of producten en trekken twijfelaars gemakkelijk over de streep om een aankoop te doen. Verzamel je reviews altijd via een Google gecertificeerde Partner om de echtheid van je beoordelingen te garanderen. Iedereen kan immers neppe reviews plaatsen op zijn shop plaatsen.

4. Case studies

Om interesse te wekken voor je producten en service is het belangrijk om voorbeelden te geven van tevreden klanten. Laat de resultaten waarop jij trots bent duidelijk zien op je webshop. Gebruik case studies om je klantbeoordelingen aan te vullen met een uitgebreidere, persoonlijkere beschrijving van jouw product of service. Bekijk de case studies van Feedback Company. Ben jij overtuigd?

Feedback Company gebruikt business cases om hun product te versterken.

5. Multichannel communicatie

Multichannel communicatie zegt alles over hoe jij het cirkeltje rondmaakt, binnen en buiten je website. Help klanten aan meer informatie over jouw webshop door ze naar andere kanalen door te verwijzen. Heb je bijvoorbeeld een pagina op Facebook of Instagram? Een Youtube kanaal waarop je uitlegt hoe jouw producten te gebruiken zijn? Of een Google My Business Account waarop klanten reviews, vragen en antwoorden achter kunnen laten? Zorg dat je bezoekers hiervan op de hoogte zijn, plaats buttons en links naar deze kanalen zodat jouw (potentiële) klanten kunnen zien dat ze met een écht bedrijf te maken hebben. Vervolgens laat je deze kanalen weer doorlinken naar de website (en naar elkaar). Zorg ervoor dat de consument zoveel mogelijk informatie kan verzamelen, zodat deze vervolgens geheel gerustgesteld een aankoop kan doen.

Zorg ervoor dat jouw producten aan deze punten voldoet om het verschil te kunnen maken in het aankoopproces van je bezoekers. Dan bied jij je bezoekers met simpele aanpassingen een optimale én betrouwbare ervaring.

Met Feedback Company kun je automatisch reviews over je webwinkel verzamelen en publiceren. Lees hier hoe je Feedback Company implementeert in jouw shop.