FAQ’s en informatie over het overstappen van Klarna naar een andere betaalprovider

Klarna komt te vervallen als betaalprovider op ons platform

Binnen ons platform bieden wij meerdere betaalproviders aan, daar is Klarna er één van. De ontwikkelingen op het gebied van betaalmethodes volgen elkaar snel op. Om hier goed en snel op in te kunnen spelen, hebben wij de keuze gemaakt om het aantal betaalproviders op ons platform terug te dringen. In goed overleg met Klarna hebben we besloten de Klarna checkout daarom niet meer te ondersteunen op ons platform.

Per 16 oktober 2023  wordt Klarna als betaalprovider definitief dichtgezet op ons platform. Om betalingen in je webshop af te kunnen handelen, is het daarom nodig over te stappen op een andere betaalprovider.

Overstappen naar een andere betaalprovider

Overstappen naar een andere betaalprovider betekent dat  je lopende transacties (orders, retouren en mogelijke geschillen, zeker met betaalmethodes zoals achteraf betalen) op een andere manier moet afronden dan nieuwe transacties. Om een goede overstap aan te kunnen bieden, is het mogelijk de lopende transacties af te handelen zoals je nu gewend bent.

Op deze pagina vind je de meest gestelde vragen en meer informatie over het overstappen op een andere betaalprovider.

Algemeen

Ik wil de Klarna betaalmethoden blijven aanbieden in mijn webshop, kan dat?
Het is mogelijk de betaalmethoden van Klarna aan te blijven bieden in je webshop. Klarna achteraf betalen is beschikbaar via Mollie en MultiSafepay. Betaalmethoden als iDEAL en Creditcard kunnen bij alle betaalproviders worden ingesteld.

Heb ik een zakelijke rekening nodig?
Ja, voor het aansluiten van een van onze beschikbare betaalproviders op ons platform is het nodig om een zakelijke rekening te hebben. 

Moet mijn bedrijf verplicht ingeschreven staan bij de Kamer van Koophandel?
Ja, voor het openen van een zakelijke betaalrekening heb je een KvK uittreksel nodig. Voor Nederlandse bedrijven is dit de Kamer van Koophandel, maar in België betreft dit bijvoorbeeld een inschrijving bij de Kruispuntbank der Ondernemingen (KBO). 

Ik heb mijn orders nog niet geïnd bij Klarna, maar wil Klarna wel al uitschakelen, kan dit?
Ja, je kan switchen van betaalprovider. Je lopende Klarna transacties blijven beschikbaar in de beheeromgeving (onder ‘orders') van je webshop.

Ik heb nog niet alles uitbetaald gekregen van Klarna. Kan ik al overstappen naar andere betaalprovider? 
Een overstap naar een andere betaalprovider is geen probleem, je huidige transacties worden door Klarna afgehandeld op je (oude) Klarna ID.

Als ik via een nieuwe betaalprovider Klarna wil activeren heb ik 2 Klarna accounts. Kan dit?
Met Klarna is afgesproken dat het tijdelijk mogelijk is om 2 Klarna accounts te hebben. Eén Klarna account voor je ‘oude’ orders, zodat je die nog kan afhandelen en innen. En een nieuwe Klarna account die je kan koppelen aan je nieuwe betaalprovider, zodat je Klarna als betaalmogelijkheid kan aanbieden in je webshop

Kan ik ergens een overzicht vinden van al mijn Klarna uitbetalingen?
Een overzicht van je Klarna orders is te vinden in de beheeromgeving van je webshop onder Klarna uitbetalingen. Na afhandeling van al je Klarna orders kan je hier een export downloaden van al je orders.

Welke betaalproviders en betaalmethoden zijn er beschikbaar op het platform?
In ons blog over betaalproviders vind je een overzicht van al onze betaalproviders en betaalmethoden.

Mollie

Hoe stap ik over naar Mollie?
In de beheeromgeving vind je een overzicht van al onze betaalproviders. Hier kan je een account creëren voor Mollie en deze koppelen aan je webshop.

Wanneer je een persoonlijk overstapaanbod van Mollie hebt ontvangen, moet je de link gebruiken die in de mail staat. Het overstapaanbod is geldig tot 25 november 2022.

Welke betaalmogelijkheden zijn beschikbaar via Mollie?
Bekijk het overzicht van alle beschikbare betaalmethoden op ons platform.
Lees meer

Mollie transactiekosten
Geen minimumkosten, geen vaste contracten, geen verborgen kosten. Bij Mollie betaal je alleen voor geslaagde transacties.
Lees meer
 

Hoe gebruik ik Klarna met Mollie?
Je kunt Klarna koppelen door Klarna betaalmethoden te selecteren in je Mollie account. 
Lees meer
 

Hoe lang duurt een overstap naar Mollie en wanneer wordt mijn account goedgekeurd?
Wanneer je totale balans € 5,- of meer is, keurt Mollie je account. Ze controleren je website, bankrekening en legitimatiebewijs. Dit duurt meestal 5 tot 10 werkdagen. In de tussentijd kan je al wel betalingen ontvangen in je webshop.
Lees meer
 

Bekijk hier alle informatie over het starten met Mollie
Heb je hier niet kunnen vinden waar je naar op zoek was? Bekijk alle informatie over het starten met Mollie.
Lees meer

MultiSafepay

MultiSafepay is alleen beschikbaar voor PRO en PREMIUM.

Hoe stap ik over naar MultiSafepay?
In de beheeromgeving vind je een overzicht van al onze betaalproviders. Hier kan je een account creëren voor MultiSafepay en deze koppelen aan je webshop.

Welke betaalmogelijkheden zijn beschikbaar via MultiSafepay?
Bekijk het overzicht van alle beschikbare betaalmethoden op ons platform.
Lees meer
 

Klarna via MultiSafepay
Via MultiSafepay stel je Klarna achteraf betalen eenvoudig en snel in.
Lees meer

Starten met MultiSafepay
Bekijk hier alle informatie over het starten met MultiSafepay.
Lees meer

Buckaroo

Buckaroo is alleen beschikbaar voor PRO en PREMIUM.

Hoe stap ik over naar Buckaroo?
In de beheeromgeving vind je een overzicht van al onze betaalproviders. Hier kan je een account creëren voor Buckaroo en deze koppelen aan je webshop.

Welke betaalmogelijkheden zijn beschikbaar via Buckaroo?
Bekijk het overzicht van alle beschikbare betaalmethoden op ons platform.
Lees meer

Buckaroo standaardtarieven
Bij Buckaroo kun je kiezen uit diverse betaalmethoden en alle bijbehorende services en ondersteuning. Voor bedrijven met hoge(re) maandelijkse transactieaantallen zijn speciale tarieven beschikbaar.
Lees meer
 

Starten met Buckaroo
Bekijk hier alle informatie over het starten met Buckaroo.
Lees meer