26 januari 2017

Webinar: 9 tips voor een betere webshop

Inge Muijshondt
Marketing | Mijnwebwinkel

Gisteren vond alweer het zesde webinar plaats. Dit keer vertelde Bas je in nog geen 10 minuten wat je kunt doen om jouw webshop te verbeteren. In dit bijbehorende blog leggen we je uit waar je de functies in kunt stellen, zodat je de tips meteen toe kunt passen. Easy, right?

Bekijk het webinar ‘9 tips voor een betere webshop!’. 

Kijk voor mooie kleurcombinaties die passen bij je huisstijl op color.adobe.com.

De kleuren van je shop stel je in bij: Instellingen/Vormgeving/Template instellingen

Het kleurgebruik van LIS Lifestyle sluit perfect aan bij de Urban sfeer die zij uit willen stralen

Op Fonts.Google.com vind je volop inspiratie en mooie lettertype-combinaties.

De lettertypes van je shop stel je in bij: Instellingen/Vormgeving/Template instellingen/Teksten

Goede afbeeldingen zijn belangrijk. Vooral op je homepage zorgen afbeeldingen voor een sfeerimpressie en een positieve eerste indruk.

Gebruik foto’s van stockfotobanken, maak eigen productfoto’s of besteed de fotografie uit aan een professionele partij, bijvoorbeeld Pixcar.

Afbeeldingen van je shop stel je in bij: Inhoud/Afbeeldingen

El Kantra laat goed zien wat mooie afbeeldingen kunnen doen om een sfeer neer te zetten

Zorg voor een duidelijke en opvallende bestelknop, die afsteekt tegen de rest van je site-ontwerp. Hier vind je meer tips voor een conversieverhogend bestelproces.

De kleur van de bestelknop stel je in bij: Instellingen/Vormgeving/Template instellingen/Formulieren

De opvallende gele knop zorgt ervoor dat bezoekers sneller bestellen

Zet je winkelwagen op een logische plek zodat je bezoekers ‘m snel kunnen vinden. Meestal is dit rechts bovenin.

Je stelt de positie van je winkelwagen in bij: Vormgeving/IndelingVergeet niet om bij Instellingen/Modules aan te geven of je bezoekers bij bestellen naar de winkelwagen gaan of op dezelfde pagina blijven.

Denk eraan om zaken als productgarantie, verzendkosten en retourvoorwaarden in je shop te vermelden. Hier lees je welke info er (verplicht) in je winkel moet staan.

Voeg juridische documenten toe bij: Online bestellen/Juridisch. In je footer kun je vervolgens het beste een kopje plaatsen met 'klantenservice' en hieronder naar alle zaken toe linken.

Zorg voor een over-ons of over-mij pagina en verwijs vanaf hier naar je contactpagina.

Hier lees je meer over hoe je een (sub)pagina toevoegt en hoe je kunt linken naar een andere pagina.

Op de 'Over norsuStories' pagina stelt Ninke zichzelf voor

Een keurmerk kost geld, maar om een keurmerk te verkrijgen heeft je shop moeten voldoen aan strenge voorwaarden. Dit zorgt voor vertrouwen bij je bezoekers.

Last but not least, zet reviews in! Heb je veel goede reviews, dan kom je over als betrouwbare partij. Je kunt reviews verkrijgen via een externe partijen zoals WebwinkelKeur.

Op mijnwebwinkel.nl/webinars kun je alle webinars terugkijken.

En vergeet niet om je gratis te abonneren op ons Youtube-kanaal zodat je ervan verzekerd bent dat je niets mist!

Zien we je daar?
 

Inspiratie en tips. Maandelijks in je mailbox.