Hoe vraag ik aan mijn klanten hoe ze mijn winkel hebben gevonden?

Geupdate op: 09 mei 2016

Je kunt op meerdere manieren onderzoeken hoe je klanten je winkel hebben gevonden. De makkelijkste manier is misschien wel om het ze gewoon te vragen!

In stap 2 van het bestelproces kun je de vraag 'Hoe heeft u ons gevonden?' opnemen. Uit het lijstje met antwoorden kan je klant snel aangeven hoe ze in je webwinkel terecht kwamen.

Dit lijstje met antwoorden noemen wij Bronnen, je vindt het onder het kopje bezoekers in de beheeromgeving.

Bronnen

De bronnen van Urbindesign.nl

Zodra je één of meerdere bronnen hebt toegevoegd wordt de vraag 'Hoe heeft u ons gevonden?' aan je klanten getoond. Voeg naar eigen inzicht bronnen toe. Vergeet niet op opslaan te klikken als je de volgorde veranderd hebt!

Via de standaard teksten kun je de vraagstelling aanpassen. Bijvoorbeeld om te tutoyeren, maar ook op een creatievere manier: "Wil je je bestelling als kadootje ingepakt hebben?"

Heeft dit artikel je geholpen?