Waar moet ik op letten als ik mijn domein wijzig of ga verhuizen naar Mijnwebwinkel?

E-mail

Als je je domein naar ons verhuist, wordt de e-mail verzonden en ontvangen vanaf de verhuizing via onze servers. Je kunt de e-mail instellen op je PC, smartphone en tablet, of lezen via de webmail. Je krijgt de inloggegevens hiervoor per e-mail.

Heb je al een mailbox bij het domein wat je naar ons gaat verhuizen? Dan is het verstandig om hier een back-up van te maken. Wij kunnen bestaande mails niet verhuizen en maken dus echt een nieuwe mailbox voor je aan.

Nieuwe 'content' in zoekmachines

Om zo snel mogelijk ook met je nieuwe webwinkel/domein, nieuwe artikelen en nieuwe informatie in Google gevonden te gaan worden, kun je het volgende doen:

Oude resultaten in zoekmachines

Hou er rekening mee dat Google je 'oude' URLs niet zomaar vergeet. Kom je nog oude zoekresultaten tegen van pagina's die niet meer bestaan? Dan kun je eventueel een verzoek indienen om deze uit de index van Google te verwijderen. Meer informatie daarover vind je bij Search Console Help

Backlinks

Hierna kan je op zoek gaan naar backlinks (linken op andere sites) die nog verwijzen naar de oude website/domein. Een goed programma om uit te zoeken welke sites naar jouw webwinkel verwijzen, is LinkDiagnosis. Als je oude backlinks hebt gevonden, dan kan je de webmaster van de sites vragen om de link aan te passen naar je nieuwe link.

Nu moet je even geduld hebben. Het kan een paar weken duren voordat alles goed over is genomen in de zoekmachines. Kom je er niet uit, of wil je advies of ondersteuning, neem dan even contact op met de helpdesk! Wij helpen je graag verder.

Downtime

Wij kunnen niet uitsluiten dat er downtime kan ontstaan. D.w.z. dat we niet kunnen uitsluiten dat je tijdelijk geen verbinding kan hebben door de verhuizing. Dit komt omdat er meerdere partijen een rol spelen in de processen die van start gaan en wij hier geen regie over kunnen hebben.