20 maart 2019

NIEUW: Bezorgmomenten en Afhalen bij een PostNL-locatie!

Inge Muijshondt
Marketing | Mijnwebwinkel

Yes! Vanaf vandaag kun je Bezorgmomenten, Afhalen bij een PostNL-locatie en Afhalen bij winkelier aanbieden aan je klanten. Goed nieuws, want het is bewezen dat keuzevrijheid in bezorgopties leidt tot meer conversies en een hogere klanttevredenheid!

Let op: de nieuwe bezorgopties zijn alleen beschikbaar in combinatie Klarna en Mollie. Mollie maakt sinds vandaag ook onderdeel uit van de nieuwe checkout!

Maak je gebruik van de verzendtool MyParcel dan kunnen jouw klanten voortaan zelf bepalen waar en wanneer zij hun pakket willen ontvangen. Ze kunnen zelf een bezorgmoment kiezen of hun pakket laten afleveren bij de dichtstbijzijnde PostNL locatie, in zowel Nederland als België! 

  • PostNL locatie
    De populairste bezorgoptie van dit moment: aflevering bij een PostNL locatie, in Nederland of België. Je klant hoeft niet meer thuis te blijven om zijn bestelling te ontvangen, hij kiest zelf een PostNL locatie waar het pakket afgeleverd moet worden én haalt dit vervolgens op wanneer dat hem uitkomt! Met 3.400 PostNL locaties in Nederland en 1.100 in België is er altijd wel een in de buurt. Lees hier hoe je PostNL-locaties toevoegt aan je shop.
  • Bezorgmomenten
    Ontvangt jouw klant zijn pakket toch echt liever thuis? Dan kiest hij zelf voor een bezorgmoment waarop hij thuis is. Wel zo makkelijk en een mooie extra service naar klanten toe. Lees hier hoe je bezorgmomenten toevoegt aan je shop.
    Alleen beschikbaar voor je Nederlandse klanten.
MyParcel-Bezorgopties-Checkout

De nieuwe opties 'Bezorgmomenten' en 'Afhalen bij een PostNL-locatie' in de checkout

Bezorgmomenten en PostNL locaties worden nog niet ondersteund voor Belgische webshops. Als Belgische webwinkelier kun je 'Afhalen bij winkelier' wel aanbieden aan je klanten.

Het bieden van meerdere bezorgopties in de checkout leidt tot meer verkopen. En dat is niet het enige. Het aanbieden van bezorgopties stimuleert herhaalaankopen (met 24,5%!) en je klanttevredenheid krijgt een boost.

Online shoppersbepalen graag zelf waar en wanneer ze hun pakket ontvangen. Met de nieuwe bezorgopties speel je hier perfect op in. Dit alles omdat je jouw klant meer controle biedt over zijn eigen bestelling! Precies waar hij behoefte aan heeft.

En de cijfers liegen er niet om: de helft (!) van de consumenten kiest wel eens voor een andere webshop vanwege de keuze in bezorging. 75% wil bezorgopties in de checkout en bijna driekwart daarvan geeft aan een voorkeur te hebben voor de bezorgoptie ‘Afhalen bij een PostNL-locatie’.

De infographic van MyParcel laat zien hoe belangrijk het is om klanten in meerdere bezorgopties te (blijven) voorzien!

Infographic MyParcel

Let op: de nieuwe bezorgopties zijn alleen beschikbaar in combinatie Klarna en Mollie. Mollie maakt sinds vandaag ook onderdeel uit van de nieuwe checkout!

Het integreren van de bezorgopties in jouw checkout is zo gepiept. Je hoeft alleen de volgende stappen te doorlopen: Ga in het beheer van je winkel naar Online bestellen/Verzendopties. Op deze pagina stel je onder het kopje ‘MyParcel instellingen’ de bezorgopties helemaal naar wens in.

TIP! Vanwege vele vragen hebben we een statuspagina ingericht. Heb je vragen? Check deze pagina dan eerst even, waarschijnlijk kun je je antwoord daar vinden! :-) 

Nieuwe bezorgopties instellen

Stel de nieuwe opties snel en eenvoudig (en gratis!) in

Instellen
Inspiratie en tips. Maandelijks in je mailbox.