Bezorgmomenten en Afhalen bij een PostNL-locatie!

Mijnwebwinkel-MyParcel2.jpg

Sinds maart kun je al bezorgdagen, Afhalen bij een PostNL-locatie en Afhalen bij winkelier aanbieden aan je klanten. Daar komen nu ook ochtend- en avondbezorging bij. Lees snel verder!

De nieuwe verzendopties zijn voor al onze PRO en PREMIUM-klanten beschikbaar die MyParcel gebruiken in de nieuwe checkout.

Dit kun jij jouw klanten bieden

Maak je gebruik van de verzendtool MyParcel, dan kunnen jouw klanten voortaan zelf bepalen waar en wanneer zij hun pakket willen ontvangen. Goed nieuws, want het is bewezen dat keuzevrijheid in bezorgopties leidt tot meer conversies en een hogere klanttevredenheid!

Bezorgmomenten

Wil je je klant zelf een bezorgdag laten kiezen waarop hij/zij thuis is? Dan kun je ook standaardlevering aanbieden op verschillende dagen in de week. Vanaf nu kun je daarbij ook kiezen voor ochtend- of avondbezorging. 

  • Ochtend- en avondbezorging
    Bied je klanten de mogelijkheid om ochtend- en/of avondbezorging voor een bestelling te kiezen. Bij ochtendbezorging wordt het pakketje geleverd van maandag t/m vrijdagochtend voor 12.00u. Bij avondbezorging wordt het pakketje geleverd van maandag t/m vrijdagavond tussen 18.00u en 21.30u. Er zit een meerprijs aan deze bezorgopties. Deze kun je opvragen bij MyParcel. Je bepaalt zelf of je deze meerprijs doorberekent naar je klant. Ga naar de instellingen bij 'Bezorgen op afspraak' in de beheeromgeving om ochtend- en/of avondbezorging aan te bieden. 

PostNL locatie

De populairste bezorgoptie van dit moment: aflevering bij een PostNL locatie, in Nederland of België. Je klant hoeft niet meer thuis te blijven om zijn bestelling te ontvangen, hij kiest zelf een PostNL locatie waar het pakket afgeleverd moet worden én haalt dit vervolgens op wanneer dat hem uitkomt! Met 3.400 PostNL locaties in Nederland en 1.100 in België is er altijd wel een in de buurt. Lees hier hoe je PostNL-locaties toevoegt aan je shop.

De nieuwe opties in de checkout

Afhalen bij winkelier

Ook kun je klanten hun pakket op laten halen bij een door jou gekozen locatie, bijvoorbeeld je fysieke winkel of op een event. Lees hier hoe je 'Afhalen bij winkelier' instelt in je shop.

Bezorgmomenten en PostNL locaties worden nog niet ondersteund voor Belgische webshops. Als Belgische webwinkelier kun je 'Afhalen bij winkelier' wel aanbieden aan je klanten.

Dit betekent het voor jou!

Het bieden van meerdere bezorgopties in de checkout leidt tot meer verkopen. En dat is niet het enige. Het aanbieden van bezorgopties stimuleert herhaalaankopen (met 24,5%!) en je klanttevredenheid krijgt een boost.

Online shoppersbepalen graag zelf waar en wanneer ze hun pakket ontvangen. Met de nieuwe bezorgopties speel je hier perfect op in. Dit alles omdat je jouw klant meer controle biedt over zijn eigen bestelling! Precies waar hij behoefte aan heeft.

En de cijfers liegen er niet om: de helft (!) van de consumenten kiest wel eens voor een andere webshop vanwege de keuze in bezorging. 75% wil bezorgopties in de checkout en bijna driekwart daarvan geeft aan een voorkeur te hebben voor de bezorgoptie ‘Afhalen bij een PostNL-locatie’.

De infographic van MyParcel laat zien hoe belangrijk het is om klanten in meerdere bezorgopties te (blijven) voorzien!

Let op: de nieuwe bezorgopties zijn alleen beschikbaar de nieuwe checkout!

Hoe stel je de bezorgopties in jouw checkout in?

Het integreren van de bezorgopties in jouw checkout is zo gepiept. Je hoeft alleen de volgende stappen te doorlopen: Ga in het beheer van je winkel naar Online bestellen/Verzendopties. Op deze pagina stel je onder het kopje ‘MyParcel instellingen’ de bezorgopties helemaal naar wens in.

Nieuwe bezorgopties instellen

Stel de nieuwe opties snel en eenvoudig (en gratis!) in

Instellen