In gesprek met Jolie Gifts


‘Een verrassing om te krijgen, een feestje om te geven’, dat is de slogan van de webshop van Valérie, Jolie Gifts! Je kan hier terecht voor ontzettend leuke brievenbuscadeaus en cadeauboxen voor een verjaardag, zwangerschap of om iemand even sterkte of succes te wensen. Wij wilden het gezicht achter Jolie Gifts graag beter leren kennen en gingen daarom met haar in gesprek.

Hoe ben je begonnen? Kan je ons meenemen in jouw ondernemingsverhaal?
“Ik ben Valérie, het gezicht van de webshop Jolie Gifts! Ik heb het organiseren van verjaardagsfeestjes en het regelen van cadeautjes en attenties voor anderen altijd al erg leuk gevonden. Maar mijn eerste liefde is gastronomie: daar ben ik mee opgegroeid en van daaruit heb ik gewerkt om het iedereen naar zijn of haar zin te maken. De laatste jaren organiseerde ik alles zelf: van verjaardag tot bruiloft en van babyshower tot bedrijfsfeest. Tussendoor heb ik uitstapjes gemaakt als personeelsplanner, office-manager en de laatste keer als sales & projectmanager bij een high-end cateraar. Maar de grote wens was om iets voor mijzelf te beginnen met daarbij vrijheid om er voor mijn gezin te zijn als dat nodig is. Na wat ideeën werd het Jolie Gifts, dé webshop om vrolijke verrassingen in de vorm van brievenbuscadeaus en cadeauboxen gevuld met ‘geluk’ per post te versturen!
Uiteindelijk heb ik gekozen voor Mijnwebwinkel en het KickStart pakket, waarbij Brechtje me heeft geholpen met het design en alle instellingen. Erg fijn, want hierdoor kon ik mij bezig houden met de producten!”
Kan je wat vertellen over het bedrijfsproces van Jolie Gifts?
“In de webshop worden bestellingen die op maandag t/m vrijdag voor 14:00 uur zijn geplaatst, dezelfde dag nog verzonden. Wanneer de order binnenkomt check ik eerst of alles klopt. Soms wordt vergeten een kaartje toe te voegen of de tekst voor op het kaartje is niet volledig. Klanten kunnen zelf bepalen of ze een brievenbuscadeau of een cadeaubox willen versturen. Alle producten worden met liefde verpakt en aangevuld met vrolijk roze opvulmateriaal en een klein beetje confetti. Het kaartje wordt toegevoegd en de box wordt gesloten met een sluitsticker. Willen klanten het cadeau persoonlijk geven, dan pakken we het cadeau in, zodat het cadeau zonder adressticker kan worden overhandigd. Tot slot check ik de voorraad en zorg ik dat deze actueel is in de webshop.”

Wat heeft jou geholpen om te komen tot waar je nu bent?
“Professionele hulp! Dat klinkt misschien zwaar, maar ik ben met een idee, ambitie, lef en enthousiasme ‘gewoon’ een webshop begonnen. Inmiddels heb ik al vele masterclasses gevolgd: SEO trainingen en advies van experts op het gebied van webshops. Hierdoor heb ik in iets meer dan een jaar al zoveel geleerd en begrijp ik nu ook goed hoe je SEO toepast én zie ik het effect daarvan.”
Wat vind je van Mijnwebwinkel?
“Ik vind Mijnwebwinkel een zeer gebruiksvriendelijk platform. Daarnaast vind ik het prettig dat ik altijd uitgebreid en snel antwoord krijg van de supportafdeling. Er zijn al veel vragen en antwoorden te vinden op de website van Mijnwebwinkel, maar als ik even bel of app krijg ik toch altijd advies en extra toelichting!”

Wat vind je het allerleukste aan ondernemen?
“Het allerleukste vind ik de positieve en enthousiaste reacties van de klanten. Vooral als de ontvanger écht aangenaam verrast is met een cadeau en de afzender een leuke reactie krijgt. Zo maak ik iedereen blij! Dit past helemaal bij m'n slogan: ‘Cadeaus die een glimlach bezorgen.’
Ook neem ik pro-actief contact op met klanten, bijvoorbeeld als iemand vergeet een kaartje toe te voegen of als ik denk dat er iets niet klopt in hun tekst voor op het kaartje. Maar ook als ze bijvoorbeeld chocolade bestellen tijdens een hittegolf, zodat ik ze een alternatief kan bieden. Zelf vind ik persoonlijke service vanzelfsprekend en mijn klanten waarderen dit heel erg.”
En wat zijn juist de minder leuke kanten van ondernemen?
“Als webshop-eigenaresse werk je alleen. Dat is soms een beetje ongezellig en ook best lastig wanneer je beslissingen moet nemen of even door de bomen het bos niet meer ziet. Want opeens heb je zoveel verschillende taken die je misschien niet allemaal beheerst. Een webshop runnen is aanpoten én veel uitzoeken.”
Waar ben je het meest trots op als ondernemer?
“Goede vraag! Ik ben in ieder geval trots op waar ik nu sta: de stappen die ik genomen heb om dit te bereiken, de drive die ik heb om elke dag te sleutelen aan de webshop en het productassortiment, de ontwikkeling die ik heb doorgemaakt en dat ik ben blijven geloven in mijn concept. Daarbij is het ontzettend leuk dit allemaal te doen en ik merk dat het door mijn klanten gewaardeerd wordt.”

Waar sta je over vijf jaar?
“De webshop is dan verder geprofessionaliseerd voor allerlei cadeaumomenten met een verbreding van het assortiment, waardoor klanten terugkomen voor een gepast cadeau voor elke gelegenheid. Ook wil ik verder zijn met het ontwikkelen van zakelijke concepten voor bedrijven: ik vind het een uitdaging om de uitvoering en levering van grotere orders juist te plannen. Daarbij zal mijn USP nog steeds hetzelfde zijn: het bieden van een persoonlijke service, waardoor ik me kan onderscheiden.”
Ready to surprise someone?
Wil jij iemand feliciteren, een hart onder de riem steken of gewoon even verrassen? Dan ben je bij Jolie Gifts aan het juiste adres. Check de website voor alle leuke brievenbuspakketten en cadeauboxen en neem ook zeker even een kijkje op de Instagram!