Zo neem je een retour aan met de Kassa App

Geupdate op: 04 december 2018

Het kan natuurlijk gebeuren dat een klant terug komt met een product wat eerder is aangeschaft. In de winkel of op de beurs kun je hiermee geconfronteerd worden voor zowel internetbestellingen als een winkelverkoop. Vanaf versie 2.0.0 kun je met de Kassa App eenvoudig een retour aannemen.

Je kunt in de Kassa App zowel internetbestellingen als winkelverkopen opzoeken. Dit doe je als volgt:

  • Open de Kassa App
  • Ga naar het menu "Orders"
  • Zoek naar het ordernummer  

Gaat het om een winkelverkoop en heeft de klant de bon nog? Dan kun je met de handscanner of de camera van je iOS-apparaat de barcode onderaan de bon inscannen op het Orders-scherm. De Kassa App selecteert dan automatisch het ordernummer waar het om gaan.

Nu je de order gevonden hebt kun je onder de producten op de knop "Retourneren" tikken. De producten uit de bestelling kun je nu retour slaan door aan te geven wat retour komt.

De verzendkosten en betaalkosten worden alleen getoond als deze in de originele order aanwezig zijn. Als een product terug komt , bijvoorbeeld omdat het beschadigd is, kun je nog aangeven dat de voorraad niet gemuteerd moet worden.

Het retourscherm op iPad

Na het aanmemen van de producten wordt er een retourorder voor je aangemaakt. Hier staat ook het bedrag wat uitgekeerd dient te worden aan jouw klant. Zo eenvoudig kan het zijn.

Heeft dit artikel je geholpen?