Hoe plaats ik de Facebook Pixel in mijn webwinkel?

Geupdate op: 11 september 2019

De Facebook Pixel is een code die bijhoudt op welke pagina's jouw bezoekers komen. Naast dat het je statistieken over het aantal bezoekers oplevert, kun je de Facebook Pixel ook gebruiken voor het ontwikkelen en optimaliseren van je Facebook-advertentiecampagnes.

De Facebook Pixel is een stukje code die in je webwinkel moet worden geplaatst. Wij hebben het makkelijk gemaakt: je hoeft geen moeilijke code in je webwinkel te plakken, maar alleen het unieke ID van je Facebook Pixel in te voeren onder Marketing / Adverteren.

Invullen van een ID in de beheeromgeving

Het unieke ID van je Facebook Pixel bestaat uit een reeks van cijfers en krijg je zodra je een Facebook Pixel aanmaakt.

Aanmaken van een Facebook Pixel

Ook is het ID te achterhalen binnen je Facebook advertentiebeheer: Facebook Pixel.

Facebook Pixel ID achterhalen binnen advertentiebeheer

De Facebook Pixel kan naast het aantal bezoekers ook een aantal specifieke acties meten. De volgende acties in je winkel worden automatisch gemeten met de Facebook Pixel:

  • Paginabezoek (ViewContent)
  • In de winkelwagen plaatsen van een artikel (AddToCart)
  • Stap 1 van de winkelwagen (InitiateCheckout)
  • Stap 2 van de winkelwagen - klantgegevens (AddPaymentInfo)
  • Stap 4 van de winkelwagen - terugkoppeling van geslaagde bestelling mét het totaalbedrag (Purchase)

Heeft dit artikel je geholpen?