Wat betekenen de Undelivered mailtjes?
Wanneer je vanuit de beheeromgeving een nieuwsbrief verstuurt, is het mogelijk dat je daar zogenaamde "Undelivered Mail Returned to Sender" of "Delivery Status Notification (failed)" berichten op terug ontvangt. Deze meldingen kun je ook ontvangen bij orderbevestigingen wanneer een klant tijdens het bestelproces een verkeerd e-mailadres heeft ingevoerd. Je kunt het e-mailadres dan aanpassen en de orderbevestiging opnieuw versturen.
Wat is de precieze reden?
Het is niet verstandig alle 'mail-delivery'-boodschappen meteen weg te gooien. Meestal staat er namelijk een foutmelding in. Dan kun je dus controleren wat er mis is gegaan. Enkele voorbeelden:
- Exceeds quota: de mailbox van de ontvanger is (tijdelijk) te vol, probeer het later nog eens
- 552 message size exceeds maximum message size: het bericht is te groot, controleer hoe groot de attachments zijn en probeer het totale bericht kleiner dan 10 mb te maken. Dat is normaal gesproken een veilige grootte
- User unknown in virtual alias table;
- 550 User 'info@mijnwebkinkel.nl' Unknown;
- User unknown in local recipient table; deze geven alle drie aan dat de mailbox niet bestaat, mogelijk is het een typefout?
Kom je er niet uit dan kan de helpdesk altijd even kijken wat er precies aan de hand is. Het is dan wel handig om de betreffende e-mail te bewaren en naar de helpdesk door te sturen.