Hoe komt het dat er 'gratis verzending' in de winkelwagen staat?
In de winkelwagen ziet jouw klant de goedkoopste verzendoptie. Op de volgende pagina (de checkout) kan er gekozen worden uit alle beschikbare verzendopties. Het kan zo zijn dat er in je winkelwagen 'verzending GRATIS' staat omdat er in je landenbeheer een optie aanwezig is waaraan geen tarief gekoppeld is. Bijvoorbeeld 'gratis ophalen', of 'ophalen tijdens beurs'. Omdat 'afhalen' tot voor kort geen aparte optie was, kon je het op deze manier toch aanbieden.
Geen zin om te lezen? check de video!
Je kunt voorkomen dat de winkelwagen onterecht 'verzending GRATIS ' toont, door de nieuwe optie voor 'afhalen' te gaan gebruiken (i.p.v. een gratis afhaaloptie in Landenbeheer). Om dit te doen volg je de volgende stappen:
- Stap 1: Verwijder bij Verzendopties/Landenbeheer de verzendoptie met de weergavenaam voor (al) je afhaaloptie(s)
- Stap 2: Schakel bij Betaalmethode de optie 'Betalen bij afhalen' in (helemaal onderaan)
- Stap 3: Zet de knop 'Afhalen aanbieden' aan bij Verzendopties
- Stap 4: Schakel desgewenst bij Betaalmethode de optie 'Betalen bij afhalen' weer uit
- Stap 5: Vink bij Verzendopties 'Bereken verzendkosten per land volgens de ‘Tarieventabel’ aan
- Stap 6: Verwijder je cache via http://www.refreshyourcache.com/nl/home/
Als het goed is, is het daarmee opgelost!
In dit Vraag en Antwoord item lees je er meer over: Hoe kunnen klanten afhalen en toch vooraf betalen?