Zet 'user generated content' in voor een hogere conversie

UGC

Bied jij producten aan die je klanten kunnen dragen of gebruiken? Of kun je producten in een ruimte wegzetten? Vraag dan aan je klanten of zij foto's met je delen waarop zij het product gebruiken. Ook wel ‘User generated content' genoemd.

De voordelen

  • User generated content heeft een aantal voordelen. Zie het als een lange rij voor een winkel. Die lange rij staat er niet voor niks. Door die lange rij ben je sneller nieuwsgierig naar die winkel. Ditzelfde werkt ook voor klantfoto's, social media berichten of reviews. Mensen hechten veel waarde aan de mening van andere klanten. 
  • Daarnaast kun je je productpagina verbeteren. Naar welke productpagina gaat jouw voorkeur uit?
    • Een productpagina met foto's en omschrijving van de fabrikant?

      Of
       
    • Een productpagina met foto's en omschrijving van de fabrikant aangevuld met foto's van klanten waarop ze jouw product gebruiken en waar je ervaringen van klanten toevoegt in de omschrijving?
       
  • Gratis reclame. Ja, je leest het goed. Gratis! Moedig je klanten aan om foto's te delen op social media waarop te zien is dat ze jouw producten gebruiken. Maak hier eventueel een speciale hashtag voor aan die de klanten moeten gebruiken. 
  • Als mensen zien dat al veel andere klanten iets bij jou hebben gekocht, dan wekt dat automatisch vertrouwen op. Dit komt weer ten goede van je conversie!