start direct

Je conversie verbeteren voor weinig geld

Conversie blog 2 header socials.png

Wil je meer verkopen, maar heb je niet zo’n groot budget? Met deze tips verbeter je jouw conversie, zonder er veel in te moeten investeren. Sommige tips kosten zelfs alleen maar een beetje tijd en geen geld! Perfect voor jou als (startende) ondernemer.

Productpagina

Vorige week hadden we het er al over, maar je productpagina verbeteren is de perfecte manier om je conversie te verbeteren, zonder veel geld uit te geven. Het enige wat je nodig hebt is een goede camera en vooral een dosis creativiteit. Lees de blog van vorige week voor specifieke tips!

Je productfoto’s zijn hierbij dan ook erg belangrijk; laat zien dat je échte foto’s van de producten heb genomen en hoe het product gebruikt wordt. Je kunt ook klanten vragen om foto’s te uploaden op je productpagina. Zo zien potentiële klanten hoe het product er écht uit ziet!

Google

Veel mensen kijken eerst op Google voor ze een bestelling plaatsen. Daarom is dit een goede plek om jezelf zichtbaar te maken! En het mooiste: het hoeft geen cent te kosten (tenzij je advertenties wilt plaatsen natuurlijk).

SEO
Eén van de manieren om op Google te verschijnen is op de normale zoekpagina (het tabblad ‘alle’), door content te creëren en de juist zoektermen te gebruiken.

Als webshop is het handig om de EAN (European Article Number) op de productpagina te tonen en een eventueel ander productnummer mits de fabrikant die meegeeft. Sommige klanten zoeken namelijk graag op productnummers!

Google Maps
Geloof het of niet, maar via Google Maps kun je jezelf heel goed vindbaar maken. Je kunt zelfs gratis adverteren via Google Maps! Als je ook een fysieke winkel of afhaallocatie hebt, is dit perfect als soms zoeken klanten gewoon iets in de buurt.

Google Shopping
Google Shopping is een plek waar veel zoekopdrachten (naar producten) beginnen en wat een perfecte optie is voor jou! Je kunt namelijk gratis een account aanmaken voor Google Shopping, via de Merchant Center. De betaalde advertenties zullen hoger zichtbaar zijn, maar veel mensen kijken verder dan alleen de advertenties.

Webwinkel ByBineke maakt gebruik van Google Shopping om producten te tonen als zoekresultaten

Cross- en upselling

Cross-selling en upselling kunnen goed helpen met je verkopen te verhogen. Denk bijvoorbeeld aan een fotocamera, waarbij je aanraadt (“Andere klanten kochten ook”) om een extra accu te bestellen. Een voorbeeld van upselling is wanneer iemand die camera wilt bestellen, maar je raad er een aan die nét iets meer functies heeft, of een betere lens. De klant heeft het gevoel dat alle benodigdheden bij jou te koop zijn, dus zullen alles in één keer bij jou bestellen.

Een andere manier om mensen over te halen om meer te kopen is door verzendkosten gratis te maken boven een bepaald bedrag. Als je klant dat ziet, wil de klant liever bij jou bestellen dan de concurrent!

Ook maakt webwinkel ByBineke gebruik van Cross-selling, door bijpassende artikelen te tonen

Conclusie

Er zijn veel verschillende manieren om voor weinig geld, of zelfs gratis, je conversie te verbeteren! Wees creatief en kijk wat je zelf kan. Misschien ken je ook een student die wat bij wilt verdienen en jou feedback en tips wilt geven over jouw webshop. En test vooral ook verschillende dingen uit, zodat je weet wat voor jou werkt!