29 mei 2018

Geef je verkopen een boost met achteraf betalen

Annette Verdouw
Marketing Director | Klarna

Als webshop eigenaar wil je dat je klant fluitend door het betaalproces loopt en een bestelling plaatst. Hoe zorg je ervoor dat klanten de checkout niet verlaten én een prettige shopervaring hebben? Door mogelijke zorgen weg te nemen en het betaalproces zo simpel mogelijk te maken! Achteraf betalen aanbieden is daar een voorbeeld van. We vertellen je graag meer over de 4 voordelen van deze betaalmethode.

De betaalmethode achteraf betalen bieden we bij Mijnwebwinkel aan via de geïntegreerde nieuwe checkout van Klarna onder de noemer Betaal later. Hierbij neemt Klarna het financiële risico op zich van alle transacties die met deze betaalmethode gedaan worden. Dit wil zeggen dat je klanten het product eerst kunnen proberen en pas betalen als ze besloten hebben het product te houden. Jij krijgt gegarandeerd uitbetaald en stuurt de klant een betaalverzoek nadat de bestelling bezorgd is. Zorgen over fraude- en kredietrisico’s zijn daarmee verleden tijd.

Met achteraf betalen hebben je klanten de mogelijkheid om producten eerst te proberen voordat ze moeten betalen. Twijfelende klanten zijn daardoor sneller geneigd om de bestelling te plaatsen. Ook bestellen ze vaak meer, want als je toch nog niet hoeft te betalen kan dat ene leuke item er ook nog wel bij! Het resultaat? Een hogere orderwaarde die bijdraagt aan de omzetstijging van je webshop. 

Handig om te weten: na een eerste bestelling via de Klarna Checkout hoeft je klant bij vervolgbestellingen alleen zijn e-mailadres en postcode in te vullen. Hierdoor is een bestelling binnen no time geplaatst en schiet de conversieratio van jouw webwinkel naar een ongekende hoogte!

Het bieden van een betaalmethode als achteraf betalen geeft klanten veel voordelen, denk aan het verschuiven van het betalen naar een gunstiger tijdstip, zoals na het storten van het salaris. Daarnaast is het een veilige manier van betalen; klanten laten hun bancaire gegevens bij Klarna achter en Klarna heeft privacy en data protection hoog in het vaandel staan. Plus dat je klanten alleen hoeven te betalen voor de items die ze willen houden. Al deze factoren dragen bij aan het vertrouwen in de webwinkel. En dat is weer een groot voordeel voor jou als webwinkelier: klanten zullen sneller bij je terugkomen en opnieuw bestellen.

Klarna neemt bij achteraf betalen het gehele facturatie traject over. Jij krijgt betaald en zij regelen de creditcheck, het verzenden van de factuur en het beheer. Hierdoor kun jij je focussen op wat je het liefst doet: online ondernemen. Klant blij, jij blij!

Om gebruik te maken van Klarna’s achteraf betaalmethode Betaal later in jouw webshop, selecteer je eenvoudig de Klarna Checkout in het winkelbeheer via Online bestellen/Betaalmethode. Populaire betaalmethoden als iDEAL, creditcard, machtiging en online overschrijving zijn hierin ook geïntegreerd. De Klarna Checkout is geoptimaliseerd voor mobiel waardoor jouw webshop ook bij mobiele transacties een smoooth betaalervaring biedt.

De Klarna Checkout activeren

Je aanvraag wordt dezelfde werkdag nog verwerkt

Checkout activeren

Over Klarna

Klarna is de meest smoooth betaalprovider ter wereld en is in 2005 in Stockholm opgericht met het idee om online betalen te vereenvoudigen. Een van de belangrijkste pijlers hiervoor is achteraf betalen. Op dit moment is Klarna Europees marktleider en betalen meer dan 65 miljoen consumenten in meer dan 89.000 webwinkels via Klarna. In maart lanceerden we een unieke samenwerking met Klarna met een geïntegreerde checkout

"Easy shopping, smoooth payments"

Inspiratie en tips. Maandelijks in je mailbox.