Wat zijn de serveradressen voor e-mail?

Geupdate op: 22 november 2017

Elke Mijnwebwinkel PRO met een domeinnaam krijgt een info@e-mailadres en mailbox van 2 Gb om met klanten te kunnen mailen.

Om de e-mail in te stellen ontvang je van ons een welkomstmail met inloggegevens. Je kunt altijd inloggen via de webmail, maar je kunt de e-mail ook op elke computer, tablet of smartphone zo instellen dat je overal, op elk apparaat bij je mailbox kunt!

De meeste e-mailprogramma’s maken standaard gebruik van het POP3-protocol. Hierbij wordt de e-mail door het e-mailprogramma van de server opgehaald en lokaal opgeslagen. Als je meerdere apparaten hebt, dan zal e-mail op het apparaat dat als eerste de e-mail ophaalt opslaan. E-mails die je op je smartphone leest en beantwoordt, zullen dan niet op dezelfde manier op je computer komen te staan. POP3 heeft dus niet onze voorkeur.

Om goed met je mailbox op verschillende apparaten te kunnen werken stel je de e-mail in via het IMAP-protocol. Bij IMAP blijft de e-mail altijd op de server staan. Alle mappen (inbox, verzonden e-mail, prullenbak, etc) worden op alle apparaten met elkaar gesynchroniseerd. Zo heb je altijd en overal toegang tot al je mail.

In het helpcentrum vind je hulp bij het instellen van veel e-mailprogramma’s. Met je inloggegevens en de juiste de serverinstellingen kun je in principe elk mailprogramma instellen.

  • Webmail: webmail.mijnwebwinkel.nl
     
  • POP3-server: mail.mijnwebwinkel.nl 
    Poort: 110 (SSL: 995)
     
  • IMAP-server: mail.mijnwebwinkel.nl
    Poort: 143 (SSL: 993)
     
  • SMTP-server: mail.mijnwebwinkel.nl
    Poort: 465
    Beveiligingstype: SSL
    Aanmelden vereist: Ja
    Authenticatie: Normaal wachtwoord

Voor uitgaande e-mail (SMTP) kun je ook gebruik maken van de e-mail server van je eigen internet provider, bijvoorbeeld als onze SMTP-service door je internetprovider geblokkeerd wordt. Wij adviseren je onze mailservers te gebruiken.

Heeft dit artikel je geholpen?