Kan ik van Mijnwebwinkel PRO of PREMIUM terug naar Mijnwebwinkel GO?

Geupdate op: 26 november 2019

Zodra het PRO of PREMIUM abonnement voor je webwinkel is afgelopen, is het mogelijk om je winkel te laten downgraden naar Mijnwebwinkel GO.

Met Mijnwebwinkel GO beschik je nog steeds over vrijwel alle functionaliteiten maar kun je maar maximaal 10 producten plaatsen. Heb je meer dan 10 producten? Dan wordt je winkel tijdens het downgraden automatisch gesloten. Om je winkel dan te kunnen openen, zul je het teveel aan producten eerst moeten verwijderen.

Naast het maximum van 10 te plaatsen producten is er bij een Mijnwebwinkel GO een aangepaste nieuwsbrieflimiet, géén koppeling met een domeinnaam en e-mailbox mogelijk, en zal er een Mijnwebwinkel-banner in je webwinkel worden getoond.

Let op! Een GO webwinkel vervalt alleen als deze niet gebruikt wordt. Dus je kunt deze altijd blijven gebruiken, mits je in ieder geval eens per 14 dagen even inlogt.

Wil je na afloop van je PRO of PREMIUM abonnement over je domeinnaam blijven beschikken, verhuis dan voor afloop van het abonnement je domeinnaam naar een andere hostingpartij. Je kunt hiervoor bij ons de verhuiscode opvragen via administratie@mijnwebwinkel.nl.

Let op! Maak je geen gebruik van deze mogelijkheid dan heffen wij bij afloop van je PRO of PREMIUM abonnement je domeinnaam inclusief mailbox op.

Realiseer je wel dat een eigen domeinnaam wel erg belangrijk is voor een webshop! Omdat:

  • Je zoekpositie op Google wordt hier in grote mate door bepaald
  • Een eigen domeinnaam oogt een stuk professioneler
  • Klanten herkennen en onthouden je domeinnaam gemakkelijker

Kortom, weeg je keuze dus goed af. Op ons blog lees je meer over het belang van een domeinnaam.

Om je PRO of PREMIUM webwinkel te downgraden, kun je na het opzeggen van je abonnement contact met ons opnemen.

Heeft dit artikel je geholpen?