Hoe voeg ik PostNL afhaallocaties toe aan mijn webwinkel?

Geupdate op: 26 februari 2020

Beschikbaar vanaf Mijnwebwinkel PRO

Je kent het wel. Je plaatst een bestelling in een webwinkel, maar wilt het liever bij een lokaal PostNL afhaalpunt laten leveren. Ook wel PakjeGemak genoemd. Erg handig, omdat je niet thuis hoeft te zijn wanneer het pakje arriveert. Dit kun jij als winkelier ook aanbieden. In dit artikel gaan we je uitleggen hoe je dit realiseert.

Je klanten kunnen in jouw checkout een postcode invullen. Op basis van het ingevulde postcode gaat ons systeem controleren waar er een afhaalpunt in de buurt is. De klant krijgt een lijst te zien met locaties die gesorteerd staan op basis van afstand. Zie hieronder een voorbeeld van hoe dit eruit ziet in de praktijk.

Voorbeeld afhalen bij een PostNL locatie

Heb je MyParcel al ingesteld? Dan mag je deze stap overslaan. Zo niet, kun je dit activeren door naar de volgende locatie te gaan: Online Bestellen / Verzendopties / Algemene opties / MyParcel instellingen. Klik hier op de optie: MyParcel activeren. Vul vervolgens de API key in die je terugvindt in je account van MyParcel nadat je een account hebt aangemaakt.

Vink op dezelfde pagina de optie PostNL afhaallocaties aan. Vul vervolgens een prijs in voor Nederlandse bestellingen en voor de Belgische bestellingen. Zo simpel is het!

MyParcel Afhaallocaties instellen

Wist je dat je voortaan ook de mogelijkheid om aflevermomenten aan te bieden in je webwinkel? Hiermee kan je klant zelf bepalen wanneer jij een order moet leveren. Weten hoe je dit moet instellen? We hebben er een heel handig artikel over geschreven.

Heeft dit artikel je geholpen?