Hoe verhuis ik mijn .com, .de, .net of .info domein naar Mijnwebwinkel?

Geupdate op: 14 augustus 2018

Het verhuisproces van een .com, .de, .net of .info domein kent een aantal stappen:

  1. Vraag een verhuiscode (ook wel EPP-code genoemd) aan bij je huidige hostingpartij. Vul deze code in bij de registratie/upgrade van je winkel.
  2. Uiterlijk de volgende werkdag sturen wij je de eerste factuur. Als we je betaling hebben ontvangen, zetten we de verhuizing voor je in gang. Kies je later een domeinnaam en heb je op dat moment een openstaande factuur? Dan is het mogelijk dat we je vragen eerst de factuur te betalen, voordat wij de domeinnaam registreren/verhuizen.
  3. Nadat wij de verhuizing hebben gestart, ontvang je een Engelstalige e-mail op het e-mailadres waarop je domein is geregistreerd. In de e-mail staat een bevestigingslink
  4. Nadat je via de link akkoord bent gegaan met de verhuizing, is je .com, .de, .net of .info domein na uiterlijk zeven werkdagen actief en gekoppeld aan je webwinkel. 
  5. Wij sturen je per e-mail de inloggegevens van de mailbox die wij voor je aanmaken.

Heb je op dit moment aan je huidige domein een website en/of e-mailbox gekoppeld, houd er dan rekening mee dat door de verhuizing iedere koppeling komt te vervallen. Wil je dit voorkomen, kies dan voor je webwinkel een andere domeinnaam, bijvoorbeeld www.[domeinnaam]-shop.nl.

Wij kunnen niet uitsluiten dat er downtime kan ontstaan. D.w.z. dat we niet kunnen uitsluiten dat je tijdelijk geen verbinding kan hebben door de verhuizing. Dit komt omdat er meerdere partijen een rol spelen in de processen die van start gaan en wij hier geen regie over kunnen hebben. 

Heeft dit artikel je geholpen?