Hoe stel ik het bijhouden van conversies in?

Geupdate op: 19 april 2016

'Conversies bijhouden' van AdWords is een hulpprogramma waarmee je conversies kunt meten en kunt bepalen hoe effectief je AdWords-advertenties en zoekwoorden zijn.

Je hebt hiervoor wel een AdWords account nodig. Voor meer informatie over het opzetten van een AdWords account kan je terecht op de Google AdWords support pagina.

Als je Google AdWords-conversies wilt bijhouden voor je webwinkel, moet je twee waardes invullen in de beheeromgeving onder het kopje Google Adwords conversion_id & conversion_label.
Hieronder wordt beschreven hoe je deze codes verkrijgt en hoe je conversiegegevens bijhoudt:

  • Klik op 'Nieuwe conversie' boven aan het tabblad Conversies.
  • Geef je conversie een naam en selecteer de categorie waaraan je deze conversie wilt toevoegen. 

  • Vink  'geen melding' aan, en klik op de blauwe knop.

  • Onderaan de pagina, onder het kopje ‘code’, zie je in een tekstbox de code voor het bijhouden van conversies in AdWords. Noteer of kopieer het conversion_id en conversion_label.
  • Ga terug naar Google Diensten / Google AdWords in de beheeromgeving en voer deze twee gegevens in. Let op dat je alleen de cijfers en letters invoert en niet de semi-colon (;) of aanhalingstekens ervoor of erachter!

Wij hebben het meeste al voor je gedaan, je hoeft dus niet alle instructies van de AdWords-pagina op te volgen, de bovenstaande stappen zijn voldoende om te starten met het bijhouden van conversies.

Heeft dit artikel je geholpen?