19 maart 2020

Zó ga je als (web)winkelier om met de coronacrisis: 9 tips!

Faya Pijpers
Marketing | Mijnwebwinkel

We begeven ons in een vreemde situatie waar niemand mee bekend is. Je eerste reactie als ondernemer was waarschijnlijk: shit, wat moet ik nu! En je maakt je vast zorgen over je inkomsten. We begrijpen je zorgen, maar juist nu is het als ondernemer belangrijk om niet stil te blijven zitten. Wij geven je tips hoe je kunt omgaan met deze crisis zodat je er het beste van kunt maken. You can do this!

Het is belangrijk om thuis een werkplek in te richten. Een prettige werkplek heeft voldoende daglicht, weinig afleiding en een stevige bureaustoel. Zo kun je zonder rugklachten uren doorwerken en dat komt de productiviteit ten goede. Berg niet relevante zaken op en zorg dat er zo min mogelijk mensen om je heen lopen zodat deze niet je aandacht trekken terwijl je aan het werk bent. In dit blog geven we je 8 handige thuiswerk-tips.

werken vanuit huis webwinkel

Het verkopen van een cadeaukaart is voor jou een gemakkelijke en ‘snelle’ inkomstenbron. Promoot je cadeaukaarten deze tijd een beetje extra door er bijvoorbeeld een winactie aan te koppelen. Je kunt de waarde van een x aantal cadeaubonnen verdubbelen of één op de x aantal verkochte cadeaubonnen gratis weggeven. Je kunt er ook voor kiezen om bij iedere cadeaubon aankoop iets kleins toe te voegen uit je collectie. Het is in ieder geval belangrijk dat je dit goed communiceert, zodat je klanten op de hoogte zijn van deze actie en er gebruik van kunnen maken.

Heb jij alleen een fysieke winkel en dus nog geen online plek om je producten te laten zien? Dan is dit hét moment om een webwinkel te starten. In no time zet je je eigen webwinkel op waardoor je producten ook online bereikbaar zijn. Wijs je (vaste) klanten hier naartoe, zodat ze toch jouw producten kunnen shoppen.

Nu we offline beperkt worden is het belangrijk om online zichtbaar te blijven. Het kan misschien lastig zijn om nu nieuwe content te creëren voor je social media kanalen. Herhaal dan oude content (die nog relevant is), deel happy customer foto’s of laat zien hoe jouw werkdag er in deze tijd uitziet. Zorg er in ieder geval voor dat je tijdlijn niet leeg blijft.

Ga aan de slag met het (her)inrichten van je shop! Loop je ergens tegenaan terwijl je aan je webwinkel werkt? Wij zijn gewoon bereikbaar! Ook wij werken vanuit huis, dus je kunt ons het beste bereiken via mail: support@mijnwebwinkel.nl. 

Dit is nog niet alles, in de gids: 'Zó ga je als (web)winkelier om met de coronacrisis' hebben we nog 4 tips voor je klaar staan.

                                                                   Zó ga je als (web)winkelier om met de coronacrisis

Heel veel succes allemaal!

Inspiratie en tips. Maandelijks in je mailbox.