Uitgelicht
31 juli 2017

Uitgelicht: LinYoli

Inge Muijshondt
Marketing | Mijnwebwinkel

Sinds september is de ‘Jewelry & happiness shop’ LinYoli live: fijne, originele sieraden met een minimalistische look. We gingen naar Rotterdam en brachten een bezoekje aan Linda Coenmans met haar werkplek aan huis.

Ik wist vroeger nooit wat ik wilde worden maar het overkoepelende thema was altijd een eigen winkeltje of dat ik iets voor mezelf wilde beginnen. Ik werk 36 uur als Marketeer maar ik dacht: ‘een webwinkel erbij moet kunnen!’ Ik ben gaan kijken naar wat ik zelf leuk vind en kwam uit bij minimalistische sieraden zonder blingbling. Zodoende ben ik LinYoli begonnen naast m’n baan.

Toen het idee eenmaal bestond, ben ik online gaan zoeken naar wat ik leuk vind. Ik heb eerst samples besteld maar daar zaten ook veel lelijke dingen bij, haha. De dingen die ik leuk vond of zelf ook zou kopen ben ik gaan bestellen voor de shop. Zelf vind ik het altijd leuk als ik iets mooi en verzorgd ingepakt ontvang, dus ben ik kaartjes gaan ontwerpen om de sieraden aan vast te maken. Vervolgens heb ik productfoto’s gemaakt en ben ik de webshop gaan vullen. 

Ja. In het begin waren het vooral familie en vrienden die iets bij me bestelden. Daarna merkte ik dat dat het steeds beter ging lopen, maar met Kerst ging het pas echt als een tierelier. Ook vorige maand was erg druk, vooral met de ronde handdoeken vanwege het goede weer.

Ik heb de functie aangezet dat klanten aan kunnen geven hoe ze de shop gevonden hebben. Het merendeel gaf aan via Google, wat me wel verbaasd. Maar blijkbaar doen minimalistische sieraden het goed als zoekterm. Als tweede via Instagram en Facebook. Daar ben ik actief mee bezig en adverteer ik ook. 

Dit bevalt goed! Ik heb sinds kort een kamer omgetoverd tot mini kantoortje en ik vind het wel lekker om thuis te werken. Ik kan goed geconcentreerd werken en je hebt alles bij de hand. 

Sowieso in de manier van inpakken, want naast creatief bezig zijn vind ik klantbeleving erg belangrijk. En ik probeer de gekke dingetjes eruit te pikken zoals de Batman- en katjes kettinkjes. Ook wil ik het betaalbaar te houden. Dat vind ik erg belangrijk. Een paar honderd euro voor een paar oorbellen is vind ik persoonlijk erg veel. Vooral voor de jongere meiden die er hun zakgeld aan uitgeven. Door de fijne prijsjes kunnen mensen lekker vaak iets nieuws kopen: happiness sieraden dus!

Dat het er goed uitziet en van goede kwaliteit is. Zo vind ik het belangrijk dat je een sieraad op kunt poetsen als het iets verkleurt. Alle producten zijn nikkelvrij, gold of silver plated en ik ga steeds meer over op echt zilver en edele materialen. 

LinYoli ligt sinds kort bij het eerste verkooppunt. In de toekomst zou ik zeker wel bij nog meer verkooppunten willen liggen! Verder lijkt het me leuk om meer zelf te maken en meer gepersonaliseerde producten aan te bieden. Bijvoorbeeld dat mensen initialen aan hun kettinkje toe kunnen voegen. Het maakt het toch iets specialer en persoonlijker als je de sieraden zelf kunt maken. Ik heb hiervoor al materialen gekocht, maar ik ben er nog niet echt mee begonnen. Ik heb laatst wel een ring gemaakt tijdens een workshop en wil er misschien een professionele cursus voor gaan volgen.

Ik werk 36 uur als Marketeer maar ik dacht: ‘een webwinkel erbij moet kunnen!'

Ja! De laatste tijd gaat het zelfs nog sneller dan ik had verwacht. Voor mij geldt echt: Hoe meer tijd je erin steekt, hoe meer je eruit haalt. 

Ik denk dat het vooral goed is om te doen wat je zelf mooi vindt en niet wat je overal om je heen ziet, volg je gevoel. En dat je het een persoonlijk tintje geeft door je in je klanten te blijven verplaatsen en te vernieuwen. 

Linda maakte haar shop met Mijnwebwinkel

Begin de jouwe!

Start gratis je webshop

Jouw webwinkel uitgelicht?
Stuur je suggestie naar marketing@mijnwebwinkel.nl en wie weet zie je jouw winkel hier binnenkort terug :)

 

Inspiratie en tips. Maandelijks in je mailbox.