Uitgelicht
25 september 2015

Uitgelicht: Augusta Wind

Inge Muijshondt
Marketing | Mijnwebwinkel

Met haar afstudeerproject aan de Willem de Kooning Academie, Rotterdam won Augusta Wind de Drempelprijs. Ze besloot om met een deel van het geld een goede tas te kopen. Wat ze wilde was een mooie, cleane shopper, maar het enige wat ze vond was een tas van 500 euro. Voor dat bedrag kon ze ook zélf een naaimachine en leer kopen. Dat deed ze en inmiddels heeft ze een eigen succesvol tassenlabel.

Na een jaar van onderzoek en ontwikkelen van mijn label vond ik mijn werk goed genoeg om te gaan verkopen. Toen mijn ontwerpen eenmaal in een paar winkels lagen, kreeg ik af en toe de vraag of mijn tassen ook online verkrijgbaar waren. Dat was het moment waarop ik besloot dat het tijd was voor een eigen webshop. 

Inmiddels heeft mijn label zich steeds verder ontwikkeld en bestaat het uit twee lijnen: De Classics,  functionele en klassieke ontwerpen en De Limited Editions: meer funky en fashion-forward ontwerpen die gelimiteerd te koop zijn. 

Een nieuw design ontstaat altijd omdat ik zelf iets wil hebben. Ik ga onderzoeken en ontwerpen en wanneer ik een sample heb gemaakt, draag ik die zelf eerst om hem zo te perfectioneren. 

Ik ben tijdens het ontwerpproces erg intuïtief en vind het niet fijn om van een plaatje te moeten kiezen. Daarom ga ik graag naar de groothandel om alle materialen ook even te voelen. In mijn studio heb ik veel gekke en onlogische dingen (stukjes foam, een gouden chocoladewikkel, houten blokken, een kastanje, stukjes papier enzovoorts.). Al deze dingen zorgen ervoor dat ik ruimer denk dan alleen het praktische gebruik van een tas. 

Ik vind het hebben van een eigen label en webwinkel te gek. De tassen en producten die ik in mijn atelier in Rotterdam ontwerp en maak, gaan de wereld over en komen op plekken waar ik zelf nog nooit geweest ben. Ik heb klanten in New York, London en Parijs. Wat wil je nou nog meer?

De branding van mijn label is ook iets waar ik me graag mee bezig houd. Mijn webshop is daarbij een perfecte manier om over te brengen waar mijn label over gaat. Natuurlijk is het te gek wanneer mensen mijn label zo tof vinden dat ze ook daadwerkelijk iets van mij willen kopen en met een webshop is dat heel makkelijk.

"Ik heb al weer duizenden plannen voor een nieuw designs en een nieuw lookbook"

 

 

Ik zou graag willen blijven doorgroeien met mijn label. Niet alleen in verkopen, maar ik wil mezelf ook graag beeldend verder ontwikkelen. Ik heb al weer duizenden plannen voor nieuwe designs en een nieuw lookbook. Maar ook hoop ik meer samenwerkingen met andere merken aan te gaan, zoals ik afgelopen zomer (2015) een samenwerking met Dufarge (Rotterdams skateboardmerk) heb gehad.

 

"Ik ben baas van mijn eigen label, wat wil je nou nog meer?"

Ga iets doen waar je ook echt zin in hebt, want alles kost tijd, geld en energie. Maar ja, tijd, geld, energie..  ik ben baas van mijn eigen label, wat wil je nou nog meer? Dat is toch fantastisch! 

Augusta maakte haar winkel met Mijnwebwinkel

Begin de jouwe!

Start gratis je webshop

Jouw webwinkel uitgelicht?
Stuur je suggestie naar marketing@mijnwebwinkel.nl en wie weet zie je jouw winkel hier binnenkort terug :)

Inspiratie en tips. Maandelijks in je mailbox.