start direct

Ga de strijd aan met winkelwagenverlaters

header faya.png

Winkelwagenverlaters zijn een doorn in het oog van iedere webwinkelier. Klanten vullen enthousiast hun winkelwagen, maar haken af voordat ze betalen. Daarom krijg je 5 tips die bijdragen aan een optimale winkelervaring. Hét juiste wapen in de strijd tegen winkelwagenverlaters.

1. Vraag zo min mogelijk gegevens

Ga je een product bestellen, dan moet je vaak een eindeloze lijst aan (persoonlijke) gegevens invoeren. Voor een groot deel van de shoppers is het invullen van die gegevens een afhaakmoment, terwijl het iedere keer hetzelfde riedeltje is. Met de Klarna Checkout hoeft je klant de gegevens maar één keer in te vullen. Bij iedere volgende aankoop worden gegevens automatisch ingeladen.

TIP: Wil je de Klarna Checkout gebruiken? Je kunt ’m kosteloos activeren in de beheeromgeving via Online bestellen/Betaalmethode.

2. Geef iets terug

Het invullen van de gegevens in het betaalproces is dus geen favoriete bezigheid. Als je ervoor wilt zorgen dat je klant die moeite tóch gaat nemen, is een verrassing een leuke manier om je klant over de streep te trekken. Denk bijvoorbeeld aan gratis bezorging of een speciale korting.

3. Besteed aandacht aan mobiel shoppen

Online shoppen via mobiel neemt een enorme vlucht en dit zal de komende jaren alleen nog maar verder groeien. Het optimaliseren van je mobiele user experience is daarom erg belangrijk. Ook als het op de checkout aankomt. De nieuwe checkout is geoptimaliseerd voor mobiel en converteert 3x beter dan de gemiddelde checkout. Dus waar wacht je nog op? ;)

4. Laat zien dat veiligheid voorop staat

Een onveilig gevoel over een webshop kan voor online shoppers een reden zijn om de winkelwagen te verlaten. Allereerst kan een keurmerk van een erkende partij hulp bieden bij de betrouwbaarheid van je shop. Daarnaast geven informatieve teksten zoals ‘volg je bestelling via Track & Trace’ of ‘Vóór 17:00 besteld, morgen in huis’ je klanten een veilig gevoel. Zo weet je klant duidelijk waar hij aan toe is. Deze tekst kun je plaatsen boven de winkelwagen via Online bestellen/Bestelproces.

5. Bied meerdere betaalmogelijkheden

Wanneer klanten het gevoel hebben dat ze zelf de regie hebben over hun shopervaring, doen ze sneller een aankoop. Dit kun je doen door meerdere betaalmethodes te bieden zoals iDEAL, creditcard en achteraf betalen. Deze laatste optie maakt het bestelproces ook nog eens gemakkelijker!

TIP: In de Klarna Checkout kun je betaal later aanbieden aan je klant. Zo kunnen klanten eerst het product bekijken en achteraf betalen.

Lees hier alles over de samenwerking tussen Mijnwebwinkel en Klarna.
Lees hier alle veelgestelde vragen en antwoorden en zoek op Klarna.

De Klarna Checkout activeren

Je aanvraag wordt dezelfde werkdag nog verwerkt.

Checkout activeren