FAQ

Hieronder vind je een overzicht van de meest gestelde vragen. Staat jouw vraag er niet bij? Stuur dan een mailtje naar anneke@verwonderland.nl en omschrijf daarin zo duidelijk mogelijk om welke producten het gaat en wat je vraag of wens is.

Vragen over:

  1. Levertijd en spoed
  2. Laten beschilderen en zelf schilderen
  3. Korting
  4. Reclame maken / aanbevelingen doen

1. VRAGEN OVER LEVERTIJD EN SPOED

Waarom duurt het zo lang voor mijn bestelling verwerkt wordt?

Naast mijn webwinkel 'Verwonderland' heb ik ook nog ander werk. De dinsdag is mijn 'Verwonderland-werkdag'. Op die dag maak ik alle onbeschilderde bestellingen verzendklaar. Ik begin ook aan de bestellingen die beschilderd moeten worden. Ik heb géén voorraad omdat ik graag zo persoonlijk mogelijk te werk ga en omdat ik beperkte opslagruimte heb. Omdat het beschilderen van een set een uur of anderhalf uur duurt (lijfjes, lakken of bandjes), krijg ik soms niet alles af op de dinsdag. Ik moet dan tijd zien te vinden ergens anders in de week. Bij een grote hoeveelheid beschilderde bestellingen kan het daardoor langer duren voor je bestelling klaar is. 

Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn bestelling met spoed wordt behandeld?

Je kunt aan het einde van je bestelling bij 'Opmerkingen' aangeven dat je je bestelling met spoed wenst te ontvangen. Vermeld hierbij de datum waarop je de set uiterlijk binnen wilt hebben. Houd er rekening mee dat het verzenden 1 of 2 dagen duurt. 
Afhankelijk van het aantal te beschilderen bestellingen dat er die week is binnengekomen kijk ik of ik je bestelling eerder in orde kan maken. Als er die week meerdere 'spoed'-bestellingen zijn geplaatst, krijgt degene die het eerst om spoed heeft gevraagd voorrang, of ik sorteer op uiterste ontvangst data die de klanten hebben aangegeven. 
Wil je je bestelling alleen plaatsen als je zeker weet dat deze met spoed behandeld wordt? Stuur me dan vóór het plaatsen van de bestelling een email (anneke@verwonderland.nl)

Kan ik mijn bestelling eerder ontvangen?

Soms kan dat wel, soms kan dat niet. 
Onbeschilderde bestellingen kan ik bij spoed ook op andere dagen verzenden.
Beschilderde bestellingen kunnen soms eerder verstuurd worden. Neem hiervoor contact op via de email: anneke@verwonderland.nl, dan kijk ik of ik ergens in de week een gaatje vrij kan maken voor jouw bestelling.


2. VRAGEN OVER LATEN BESCHILDEREN EN ZELF SCHILDEREN

Ik wil zelf schilderen. Welke verf kan ik het beste gebruiken?

Ieder materiaal heeft andere eigenschappen die ieder op zich mooi en/of geschikt kunnen zijn. Ik gebruik zelf altijd acrylverf op waterbasis van het merk Talens (tegenwoordig 'Amsterdam'). Ze zijn te koop in kleine potjes onder de naam 'Decorfin Universal Satin'. Deze verf dekt goed, is watervast en geschikt voor speelgoed. Eveneens makkelijk te mengen en waterverdunbaar. Om te lakken gebruik ik venis van het merk 'Creall'.

Waterverf en stift hebben de neiging om in de nerven van het hout te trekken, maar behouden meer de structuur van het hout zelf. Als je oogjes op de poppetjes wil tekenen, kun je hiervoor beter (kleur-)potlood gebruiken òf eerst de poppetjes lakken en vervolgens watervaste stift gebruiken.

Ik heb speciale beschilder wensen; hoe geef ik deze door?

Ik vind het leuk om zo persoonlijk mogelijk te werk te gaan, en bovendien maken jouw wensen mijn werk gevarieerder, dus als je wensen hebt; geef ze gerust door!

Heb je eenvoudige wensen zoals:

  • alle poppetjes in rood-tinten (ipv de standaard 'diverse' kleuren)
  • alle poppetjes blauwe ogen (ipv de standaard bruine ogen)

Vermeld je wensen dan aan het einde van het bestelproces bij 'Opmerkingen'

Heb je 'uitgebreidere' wensen zoals:

  • naast het beschilderen van het lijfje, ook het hoofdje laten beschilderen
  • naast het schilderen van oogjes, ook een neusje en mondje laten schilderen

Neem dan via de mail (anneke@verwonderland.nl) contact met me op. Ik bereken dan de eventuele extra kosten. Als je hiermee akkoord gaat stuur ik je een factuur toe via de mail. Als de factuur betaald is, ga ik voor je aan de slag!

Waarom zijn de kosten voor het beschilderen van de poppetjes zo hoog?

Het beschilderen van de poppetjes is hand- en maatwerk. Ik heb geen voorraad beschilderde poppetjes; ik maak alles speciaal voor de klant. Bovendien schilder ik zelf. Ik werk niet samen met een sociale werkplaats en laat ook niets in het buitenland beschilderen. Wat ik schilder, schilder ik precies en nauwkeurig; ik ben goed in mijn 'vak'. En dat zie je aan de producten die ik lever!

Door zo te werken kan ik hoge kwaliteit leveren èn kan ik flexibel inspelen op wensen van de klant. Meestal beschilder ik de poppetjes in 'standaard' kleuren (de mannelijke poppetjes in 'mannen'-kleuren, de vrouwtjes in meer 'vrouwelijke' kleuren). Wil je alle poppetjes in rood-tinten? Dat kan! Wil je ook de hoofdjes laten beschilderen? Dat kan!

Met het beschilderen van de lijfjes van een set poppetjes of met het lakken ben ik een uur bezig. Een set voorzien van bandjes is zelfs anderhalf uur werk. Trek daar de materiaalkosten en de belastingen die ik af moet dragen vanaf en ik houd een klein uurloon over. 


3. VRAGEN OVER KORTING

Ik wil meerdere sets bestellen, kan ik dan korting krijgen?

Dit is afhankelijk van je bestelling. Gaat het om onbeschilderde sets of beschilderde?

Onbeschilderd of alleen voorzien van oogjes:

Bij het bestellen van drie of meer onbeschilderde sets neem ik de verzendkosten voor mijn rekening. 
Om dit direct in het betalingssysteem te kunnen verwerken, doe je het volgende:

  1. Klik bij 'Afhalen of verzenden binnen?' op 'Afhalen'. Het systeem brengt dan geen verzendkosten in rekening.
  2. Vermeld bij de volgende stap bij 'Opmerkingen' het volgende: "Korting ivm grotere afname. De bestelling moet wèl verzonden worden."

Beschilderd (lijfjes, bandjes en/of lak):

Bij het bestellen van drie of meer beschilderde sets neem ik de verzendkosten voor mijn rekening èn geef ik € 5,00 korting per set. 
Wil je van deze korting gebruik maken, stuur dan een mail naar anneke@verwonderland.nl en omschrijf daarin exact om welke set(s) het gaat en welke beschildering je graag wil per set. Gebruik hiervoor alsjeblieft de omschrijvingen zoals deze in de webwinkel te vinden zijn zodat we niet onnodig lang heen-en-weer moeten mailen om duidelijkheid te krijgen... Vermeld daarnaast ook je adresgegevens zodat ik een factuur op kan maken. Ik stuur deze via de mail naar je toe. Wanneer het factuurbedrag op mijn bankrekening is bijgeschreven ga ik voor je aan de slag.

Ik wil een groot aantal poppetjes van hetzelfde model afnemen, kan ik dan korting krijgen?

Dit is afhankelijk van het aantal te bestellen poppetjes

50 - 200 stuks

Bij het bestellen van 50 tot 200 stuks komen de verzendkosten voor mijn rekening. Om dit direct in het betalingssysteem te kunnen verwerken, doe je het volgende:

  1. Klik bij 'Afhalen of verzenden binnen?' op 'Afhalen'. Het systeem brengt dan geen verzendkosten in rekening.
  2. Vermeld bij de volgende stap bij 'Opmerkingen' het volgende: "Korting ivm grotere afname. De bestelling moet wèl verzonden worden."

200-500 stuks

Bij het bestellen van 200 - 500 stuks komen de verzendkosten voor mijn rekening èn bereken ik 5% korting.
Indien je gebruik wenst te maken van deze korting, neem van via de mail contact met me op. Omschrijf in je mail om welk model poppetje het gaat en hoeveel je er wenst te bestellen. Vermeld ook je adresgegevens zodat ik een factuur op kan maken. Ik stuur deze via de mail naar je toe. Wanneer het factuurbedrag op mijn bankrekening is bijgeschreven ga ik voor je aan de slag. Houd er rekening mee dat het langer kan duren voor je bestelling leverbaar is. Dit is nl afhankelijk van mijn voorraad op dat moment.

500-1000 stuks

Bij het bestellen van 500-1000 stuks komen de verzendkosten voor mijn rekening èn bereken ik 10% korting. 
Indien je gebruik wenst te maken van deze korting, neem van via de mail contact met me op. Omschrijf in je mail om welk model poppetje het gaat en hoeveel je er wenst te bestellen. Vermeld ook je adresgegevens zodat ik een factuur op kan maken. Ik stuur deze via de mail naar je toe. Wanneer het factuurbedrag op mijn bankrekening is bijgeschreven ga ik voor je aan de slag. Houd er rekening mee dat het langer kan duren voor je bestelling leverbaar is. Dit is nl afhankelijk van mijn voorraad op dat moment.


4. VRAGEN OVER RECLAME MAKEN / AANBEVELINGEN DOEN

Ik ben enthousiast over je producten en wil Verwonderland graag bekend maken bij collega's / andere geïnteresseerden. Hoe kan ik dat doen?

Wat fijn dat je me wil helpen om mijn producten onder de aandacht te brengen! Er zijn meerdere manieren waarop je dat kan doen:

  1. Visitekaartjes uitdelen
    Vraag bij de laatste stap van het bestelproces bij 'Opmerkingen' om een x aantal visitekaartjes. 
     
  2. Facebook
    Verwonderland is sinds kort ook op Facebook te vinden. Je kunt me dus liken en taggen en berichtjes over me schrijven... Wat je maar wil ;-) Een berichtje op je eigen tijdlijn met een linkje naar mijn website www.verwonderland.nl mag natuurlijk ook!
     
  3. LinkedIn
    Je kunt contact met me maken via LinkedIn door te zoeken op mijn naam 'Anneke Coolen'. Via LinkedIn kun je berichtjes en links plaatsen naar mijn LinkedIn en/of mijn website www.verwonderland.nl